Friday 20 February 2015

untukMu aku bertahan

PROLOG "Apa makna kebahagiaan buat kamu?" Dia menoleh, memandang gadis itu. Angin sepoi-sepoi bahasa meniup lembut tudung yang dipakainya. Kawasan padang pada petang itu sungguh menenangkan. Pertanyaan itu mudah tapi hatinya sukar untuk menebak jawapan terbaik. Gadis buta yang bahagia di sebelahnya di tatap lama. "Aku cemburu pada bahagia di wajah itu." Gadis itu berkata dalam hati. Tatkala aku sedari kehidupanku tidak seperti yang lainnya, aku tekad aku perlu kuat. Tak mahu membandingkan dengan orang lain. Takut aku akan bertambah kecewa. "Adakah hanya kerna engkau mempunyai abang yang istimewa membuat dirimu tidak menikmati kehidupan selayaknya?" Bersambung...

0 comments :

Post a Comment

 

i-Imtinan Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork